Media-aandacht voor winkelketen Arthur & Willemijn
De in Midden-Nederland actieve damesmodeketen Arthur & Willemijn heeft tijdens de EK Home Fair in het Duitse Bielefeld de EK Passion Star gewonnen met haar concept BeYouTieFull. Deze prijs wordt ook gezien als de Europese ‘Retail Emmy’ voor passievol ondernemen. Een mooie kans om de media te benaderen en extra publiciteit te vergaren voor de winkelketen dacht Sander van Buiten, inkoper bij Arthur & Willemijn.
Sander vertelt: “We hebben een mooie prijs gewonnen en willen daarvoor graag media-aandacht. PR werkt als je een bericht kant en klaar aanlevert bij de juiste media, maar wij zijn tekstueel niet sterk en hebben niet de juiste contacten. Het is fijn als een professionele partij die taken overneemt.”
Aanleveren materiaal bij de Persberichten Service
“Het aanleveren van alle informatie via het formulier op de website ging super makkelijk. Je zet alle relevante content in de invulvelden. Vervolgens waardeerden wij de snelheid van de Persberichten Service heel erg. Zonder een belletje werd er al gelijk gereageerd op onze input. Er lag binnen no-time een mooi verhaal.” Sander vervolgt: “Het is gelijk duidelijk voor wie het persbericht is en media kunnen het letterlijk of deels gemakkelijk overnemen.”
Het resultaat
Sander licht het resultaat van de inspanningen van de Persberichten Service toe: “Het nieuws dat we een prestigieuze prijs hadden gewonnen werd door verschillende vakmedia in de mode overgenomen. We ontvingen uit verschillende hoeken reacties: van collega’s die het bericht hadden gelezen in een mediatitel tot aan belletjes van redacties van mediatitels.” Hij vervolgt: “Fijn dat er ook een overzicht van de publicaties met bereikcijfers, advertentiewaardes en pr-waardes beschikbaar was. Dat geeft een mooi inkijkje!”