Boven verwachting veel media-aandacht voor blauwe armbandjes tegen corona
Drie Bredanaars introduceren een armbandje om een bijdrage te leveren aan de strijd tegen het coronavirus. De opbrengst van de blauwe #StayStrong-armbandjes gaat naar het Rode Kruis. “We zijn net gestart en we wilden ons initiatief zo breed mogelijk bekend maken, want hoe meer mensen het weten, hoe meer mensen het blauwe armbandje kopen en hoe meer geld we voor het Rode Kruis kunnen verzamelen,” aldus een van de initiatiefnemers Erik Pijnenburg.
Erik licht de factoren toe waar hij in eerste instantie tegen aan liep: “De pers wordt veel benaderd. Hoe schrijf je een persbericht wat triggert om er iets mee te doen? Naast het hoe vroeg ik mezelf ook af welke media ik het beste kon benaderen voor ons initiatief. Ik was op zoek naar een bureau met deze expertise en kennis en de praktische middelen om dat gelijk uit te voeren. De Persberichten Service leek ons de beste partij om hierbij te helpen.
Bij PR heb je nooit garanties
“Ik weet dat je bij PR nooit garanties hebt. Maar het resultaat heeft mijn verwachtingen overtroffen. Op basis van één persbericht is er in behoorlijk wat media aandacht aan onze #StayStrong-armbandjes besteed. Op regionaal en landelijk niveau!” Het persbericht van We Stay Strong werd overgenomen door onder meer BN De Stem, Breda Vandaag, Omroep Brabant, PZC en RTL Nieuws. Erik vervolgt: “Het heeft een sneeuwbaleffect. We hebben het idee dat we door de publiciteit een beweging in gang hebben gezet, steeds meer mensen willen zich aansluiten,” aldus Erik.
Super snel
“Op basis van onze input heeft De Persberichten Service een persbericht opgesteld. Er stond super snel een scherp persbericht, waaraan we nauwelijks iets moesten aanpassen. Daarnaast vond ik het erg fijn om continu op de hoogte gehouden te worden. Ik moet zeggen dat ik het persoonlijke contact ook erg waardeer. En dan bedoel ik de belletjes waarbij je gewoon even één op één elkaar spreekt voor de afstemming van de PR werkzaamheden.