Bekendheid voor initiatief van IRENT.systems tijdens coronacrisis

De coronacrisis domineert het nieuws. De Persberichten Service helpt bedrijven om  media-aandacht te verkrijgen voor producten of diensten waarmee ze anderen kunnen helpen tijdens de coronacrisis. Nikky Rutteman, content en online marketing specialist bij IRENT.systems, benaderde ons omdat ze graag meer zichtbaarheid wilde creëren voor een nieuw initiatief. Haar eindconclusie: “De Persberichten Service biedt een kans om zichtbaar te worden bij verschillende media. Ze zijn proactief, professioneel, schakelen snel en denken echt mee. Het klinkt misschien cliché, maar ik was echt enorm positief verrast hierdoor.”

Nikky vertelt: “IRENT.systems biedt kosteloos extra servercapaciteit voor ziekenhuizen en noodziekenhuizen. Naast dat de bedden vol raken, krijgen ook de IT-omgevingen door de coronacrisis een flinke piek te verduren.” Het bedrijf uit Amersfoort is verhuurder van server-, storage- en netwerkoplossingen. Ze vervolgt: “Om de juiste doelgroep te bereiken, in dit geval datacenterbeheerders van ziekenhuizen en noodziekenhuizen, leek het mij goed om de boodschap te verspreiden via een persbericht. Mijn doel was om zoveel mogelijk mensen te bereiken, zodat deze boodschap via-via bij de juiste mensen terecht zou komen.”

 

 

Voordelen
“Een voordeel van het verzenden van een persbericht is dat het bericht op verschillende kanalen gepubliceerd wordt. Advertentiekosten zijn daarentegen vaak hoog en je bereikt slechts de doelgroep van de mediatitel die je hebt ingekocht, “aldus Nikky. We vroegen waarom ze voor het verzenden van het persbericht voor De Persberichten Service gekozen heeft: “Jullie waren erg open in de communicatie. Super behulpzaam en jullie dachten mee met het image van IRENT. Daarnaast super tof hoe jullie het bericht verspreiden naar verschillende bronnen. Ik denk dat het bereik daardoor groter is.”

Resultaat
Onder andere nieuwssite Emerce, Utrecht Business, Apparata en Het Ondernemersbelang namen het bericht over. Nikky vertelt over haar ervaring: “Ik heb reacties gekregen van verschillende mensen die de berichten hebben gelezen. Punten van verbetering heb ik in deze casus absoluut niet. Het was boven verwachting. Ik vond de proactieve benadering vanuit De Persberichten Service, het oprecht meedenken met ons image en hoe we de boodschap op een juiste manier konden overbrengen erg prettig. Daarnaast was de communicatie echt top. De terugkoppel momenten bij elke aanpassing in het persbericht en het snelle schakelen heb ik als extreem prettig ervaren.”

 

 

De Persberichten Service
Powered by De Bruijn PR

Klaprozenweg 75
1033 NN Amsterdam
T 020 - 244 0075
E 

Veilig betalen

© 2019 Alle rechten voorbehouden