PR en content op maat voor Fieldbuddy
FieldBuddy is een innovatieve en slimme softwareoplossing die het complete serviceproces ondersteunt. Dankzij de app van FieldBuddy kunnen servicebedrijven hun werkprocessen optimaliseren en effectiever inrichten. De softwareoplossing voor de binnen- en buitendienst vergemakkelijkt het complete serviceproces vanaf werkbon tot facturatie.
De communicatie heeft twee doelstellingen: ten eerste de zichtbaarheid van FieldBuddy structureel vergroten op offline en online kanalen. Ten tweede wordt gewerkt aan het laten groeien van de betrokkenheid van klanten. Ten slotte willen we FieldBuddy positioneren als interessante en leuke werkplek voor IT-specialisten (employer branding).
Er worden persberichten geschreven over uiteenlopende onderwerpen zoals nieuwe werknemers, klanten en het product. Structurele zichtbaarheid wordt bereikt door een constante stroom van blogs op de website. De content wordt ondersteund door een social media contentkalender voor alle kanalen. Instagram wordt naast de werkenbijfieldbuddy-website ingericht als een employer branding tool. De @werkenbijfieldbuddy Instagram pagina biedt een mooi overzicht van foto’s over werknemers, borrels, events en andere activiteiten.
Veel IT bedrijven zijn op zoek naar nieuw talent en als de organisatie een talent aan zich weet te binden is dit een mooie mogelijkheid voor een persbericht. Er verschijnt regelmatig een personaliapersbericht in het FD en Het Parool. Publicaties van de lancering van de nieuwe smartphone app verschenen op relevante titels als: Installatienet en TBMnet. Er worden ongeveer vier blogs per maand gepubliceerd op de website en FieldBuddy is structureel online zichtbaarder door social media postings over blogs, branche- en product informatie.